10 tips voor na een schokkende gebeurtenis.

10 tips voor de eerste weken na het ervaren van een schokkende gebeurtenis.

 

  1. Bedenk dat uw huidige reactie een normale reactie is op een abnormale gebeurtenis.
  2. Besef daarbij voortdurend uw sterke kanten, datgene wat u wel kan.
  3. Gun uzelf de tijd om uw lichamelijke en emotioneel evenwicht te hervinden, overhaast niets.
  4. Probeer vooral goed te rusten, te slapen, te eten en gebruik zo weinig mogelijk alcohol of medicijnen.
  5. De schokkende gebeurtenis kan herinneringen en gevoelens van eerdere gebeurtenissen uit uw leven losmaken. Wees niet verontrust.
  6. Zoek naar manieren om u te ontspannen (ook als u nergens zin in heeft).
  7. Neem in deze stressvolle periode liever geen belangrijke beslissingen (zoals stoppen met werken, veranderen van werk of omgeving).
  8. Probeer geen boeken of andere lectuur te lezen die u aan het piekeren maken. Laat u ook niet van streek maken door andere mensen, vertrouw op uzelf.
  9. Probeer door te gaan met werken of in ieder geval het werk zo snel mogelijk te hervatten.
  10. Als u liever niet met mensen over de gebeurtenis wil praten, dan kunt u zich desgewenst ook op andere manieren uiten (uw ervaring opschrijven, tekenen, schilderen of luisteren naar muziek). 

 

Mocht u, na het lezen van bovenstaande adviezen behoefte hebben voor een persoonlijk gesprek en/of advies hoe om te gaan met de ervaren gebeurtenis, dan kunt u contact opnemen met Stichting AED Dukenburg via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

10 tips voor de eerste weken na het ervaren van een schokkende gebeurtenis.

 

  1. Bedenk dat uw huidige reactie een normale reactie is op een abnormale gebeurtenis.
  2. Besef daarbij voortdurend uw sterke kanten, datgene wat u wel kan.
  3. Gun uzelf de tijd om uw lichamelijke en emotioneel evenwicht te hervinden, overhaast niets.
  4. Probeer vooral goed te rusten, te slapen, te eten en gebruik zo weinig mogelijk alcohol of medicijnen.
  5. De schokkende gebeurtenis kan herinneringen en gevoelens van eerdere gebeurtenissen uit uw leven losmaken. Wees niet verontrust.
  6. Zoek naar manieren om u te ontspannen (ook als u nergens zin in heeft).
  7. Neem in deze stressvolle periode liever geen belangrijke beslissingen (zoals stoppen met werken, veranderen van werk of omgeving).
  8. Probeer geen boeken of andere lectuur te lezen die u aan het piekeren maken. Laat u ook niet van streek maken door andere mensen, vertrouw op uzelf.
  9. Probeer door te gaan met werken of in ieder geval het werk zo snel mogelijk te hervatten.
  10. Als u liever niet met mensen over de gebeurtenis wil praten, dan kunt u zich desgewenst ook op andere manieren uiten (uw ervaring opschrijven, tekenen, schilderen of luisteren naar muziek). 

 

Mocht u, na het lezen van bovenstaande adviezen behoefte hebben voor een persoonlijk gesprek en/of advies hoe om te gaan met de ervaren gebeurtenis, dan kunt u contact opnemen met Stichting AED Dukenburg via:   bestuur@aeddukenburg.nl